Kategorie

Porady

Informacje

Śledź nas na Facebooku

Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego Powiększ

Etyczne standardy marketingu farmaceutycznego

007775

  • Autor: Makowska M.
  • Wydawca: CeDeWu
  • Wydanie, Rok wyd: I, 2010
  • Ilość stron: 272
  • Format: 16,5 x 23,5 cm
  • Oprawa: miękka
  • ISBN: 9788375562767

Więcej informacji

Uwaga: Ostatnie sztuki na magazynie!

7,34 zł

Więcej informacji

Od kilku lat obserwujemy w Polsce znaczne nasilenie akcji marketingowych firm farmaceutycznych, co odpowiada ciągłemu wzrostowi sprzedawanych medykamentów na naszym rynku. Wiele dyskusji wzbudzają zwłaszcza akcje promocyjne skierowane do lekarzy. Współpraca medyków z producentami leków rodzi pytania, czy decyzje o tym jaki preparat przepisać pacjentowi są przez lekarzy podejmowane zupełnie niezależnie. 

W książce zaprezentowane metody, jakich firmy farmaceutyczne używają by skutecznie wpłynąć na recepty wypisywane przez lekarzy. Opisane zostały oficjalne standardy marketingu farmaceutycznego, których rekonstrukcji dokonano na podstawie analizy uregulowań prawnych oraz obowiązujących kodeksów etycznych. Zestawione one zostały ze standardami rzeczywiście funkcjonującymi, które udało się zidentyfikować dzięki dwóm badaniom empirycznym. Pierwsze z nich to wywiady swobodne z przedstawicielami medycznymi, drugie to ankieta z lekarzami.

Wyniki badań jednoznacznie dowodzą, że deklarowane standardy istotnie odbiegają od tych praktykowanych. Polskie prawo jest w tej chwili surowe i dlatego jest często łamane. Naruszenia te dotyczą m.in. ilości próbek rozdawanych lekarzom, wartości wręczanych prezentów, zawierania transakcji „coś za coś”.  W Polsce nikt dotąd nie przeprowadzał naukowych badań dotyczących relacji medyków i przedstawicieli, dlatego informacje zawarte w tej publikacji wydają się niezwykle cenne.

Książka powinna zainteresować lekarzy, studentów medycyny, którzy chcą wiedzieć, jakich metod wywierania wpływu używają firmy farmaceutyczne oraz jak są „widziani oczami” przedstawicieli medycznych.  Stanowi też źródło wiedzy dla pracowników przemysłu farmaceutycznego – pokazując jak pracujący „w terenie” reprezentanci postrzegają swe zajęcie oraz jaki stosunek mają do nich lekarze. Ze względu na swoją tematykę publikacja jest także godna polecenia wszystkim osobom, które interesowały się nagłaśnianymi w ostatnich latach przez media śledztwami dziennikarskimi dotyczącymi relacji lekarzy i firm farmaceutycznych.

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również: