Kategorie

Porady

Informacje

Śledź nas na Facebooku

Zniżka cenowa ! Marketing strategiczny w opiece zdrowotnej Powiększ

Marketing strategiczny w opiece zdrowotnej

012897

  • Autor: Kotler P., Shalowitz J., Stevens R J.
  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska
  • Wydanie, Rok wyd: 2011
  • Ilość stron: 692
  • Format: 17,5 x 24,5 cm
  • Oprawa: twarda
  • ISBN: 9788326411533

Więcej informacji

Uwaga: Ostatnie sztuki na magazynie!

170,10 zł

189,00 zł

Więcej informacji

Zwiększenie skuteczności działania opieki zdrowotnej wymaga - podobnie jak w przypadku innych gałęzi gospodarki - podejścia marketingowego do tego sektora. Konieczne jest ponadto uwzględnienie w strategii marketingowej złożonego i wielowymiarowego systemu przepływów finansowych i przepływu informacji, właściwych sektorowi opieki zdrowotnej.
"Marketing strategiczny w opiece zdrowotnej" to pionierski podręcznik ujmujący w przekrojowy sposób najważniejsze zagadnienia marketingu strategicznego oraz jego rolę w sektorze usług zdrowotnych.
W książce autorzy zawarli m.in.: opis sektora usług zdrowotnych oraz roli, jaką odgrywa w nim marketing; analizę procesów psychologicznych, które wpływają na decyzje pacjentów dotyczące usług zdrowotnych; omówienie problemu asymetryczności informacji oraz systemów jej rozpowszechniania wśród konsumentów opieki zdrowotnej; tematy związane z segmentacją rynku oraz pozycjonowaniem poszczególnych usług medycznych; zagadnienia polityki cenowej oraz budowania marki w sektorze zdrowia; kwestie związane z reklamą i promocją usług medycznych.

Spis treści:
Przedmowa do wydania polskiego
Przedmowa
Podziękowania

I. ZROZUMIENIE SYSTEMU OPIEKI ZDROWOTNEJ ORAZ ROLI MARKETINGU
1. Rola marketingu w organizacjach opieki zdrowotnej
2. Definiowanie systemu opieki zdrowotnej oraz związane z nim kompromisy
3. Sektor opieki zdrowotnej i jego otoczenie marketingowe
4. Determinanty konsumpcji usług opieki zdrowotnej

II. ANALIZA RYNKU
1. Strategia i planowanie marketingowe
2. W jaki sposób nabywcy opieki zdrowotnej dokonują wyborów
3. Wykorzystywanie systemów informacyjnych o rynku oraz badań marketingowych
4. Segmentacja rynku, wybór rynku docelowego, pozycjonowanie i konkurencja

III. ZASTOSOWANIE KONCEPCJI MARKETINGU MIX
1. Kształtowanie ofert produktowych i usługowych oraz zarządzanie nimi
2. Rozwój nowych produktów i kreowanie ich marki
3. Strategie cen i podejmowania decyzji cenowych w opiece zdrowotnej
4. Projektowanie kanałów marketingowych opieki zdrowotnej i zarządzanie nimi
5. Projektowanie zintegrowanej komunikacji marketingowej i zarządzanie nią
6. Osobowe formy komunikacji marketingowej: przekaz nieformalny, sprzedaż osobista, marketing bezpośredni

IV. WDRAŻANIE I KONTROLOWANIE DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH
1. Organizacja, wdrażanie i kontrolowanie marketingu

Słowniczek
Indeks